Wednesday, July 29, 2009

Senarai #1 Perkara dibenci di bilik asrama.


Blog lain, ada lirik lagu, ada video, ada tag, ada senarai. Jeles juga kadang-kadang. hua hua.
Mungkin saya semakin kearah kenormalan bila timbul keinginan-keinginan seperti ini.

Okay, sudah 4 tahun saya menduduki asrama, 2 tahun time form six, 2 tahun di sini Shah Alam. Yeah of course banyak perkara yang saya benci, dan mungkin kamu juga akan benci.


jeng jeng jeng..

Perkara dibenci di bilik asrama.
1. Makan dan lari
Memang layak untuk no.1, sebab baru saja terjadi, I'm so pissed off bila diorang ni gathering sambil makan maggi ramai-ramai tengah malam, lepas tu besok pagi, singki penuh, dengan maggi-magginya nya tidak habis. Kadang-kadang plastik maggi dan perencah-perencah pun dibiarkan atas meja tu. Macam one night stand pula.

2. Pasang musik dengan kuat
Memang annoying bila kawan sebilik pasang lagu dari laptop diorang dengan kuat, lebih-lebih lagi bila playlist yang dimainkan langsung tidak kena dengan test anda. Kenapa rock kapak?
Lagi memualkan bila lagu dimainkan berulang-ulang sampai satu ketika itu earphone amat diperlukan.

3. Kaki busuk!
Ada sesetengah orang memang dilahirkan dengan kaki yang mudah berpeluh, senang cerita kaki busuk. Kalau baru balik kelas or futsal, fuh! jangan crita la. Tapi mostly orang macam ni tidak sedar kaki diorang ada aroma yang amat menarik. So diorang tidak terfikir pun untuk basuh. Kalau suruh diorang basuh secara direct macam kurang ajar pula kan.

Sepatutnya di sekolah perlu ada didikan tentang penjagaan aroma kaki.

4. Bising time orang tidur.
Tempoh tidur saya tersangatlah minimum, dan selalunya saya tidur pada waktu siang. Memandangkan member di katil sebelah ni rapat dengan geng pondan, so selalu lah pondan tu datang lawat, dan diorang 'minta puji' sesama mereka. Kalau kamu kenal pondan, kamu paham lah macamana 'minta puji' yang saya maksudkan.

5. 'Wardrobe' di tempat sidaian kain.
Tempat sidaian kami sangat terhad, 6 orang terpaksa berkongsi 3 dawai pendek itu. Memang sial bila selalu saja penuh, masalahnya semua kain tu kering, dan cuma diambil bila hendak dipakai. Semak! Pusat pembiakan nyamuk! Takkan mahu saya tolong diorang hantar boxer-boxer diorang ke katil masing-masing?




akan diupdate kemudian. saya rasa ada lagi.

5 comments:

MISELnamapendek said...

saya tumpang ketawa.

belleOFranau said...

well...a GOD's creature named GUY a.k.a men a.k.a boy..agak really-dont-care-about-cleanliness hehehe... talk about hostel..thank GOD dulu sy study di PKK satu bilik 2 org jak everything complete and semua saturang 1..even penyidai towel pun saturang 1...so nda payah bersusah-susah la..

Owen said...

bukan Men jak.. shemale pun.. aahaha

sarah said...

kah..kah..kah...sian kau wen..tepaksa behadapan dgn keadaan yg sa pun tidak sanggup hadapi..arghhhh

sarah said...

kah..kah..kah...sian kau wen..tepaksa behadapan dgn keadaan yg sa pun tidak sanggup hadapi..arghhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...