Monday, July 13, 2009

Misteri Nasi Hilang

Pukul 9.30pm, nasi lemak depan gate itu mesti sudah standby.
Sesi sindir-menyindir dalam bilik pun start.

"Lan, Ko buat pa?"
"aku? ni nak install game ni, babi.. takleh install ah. crack dah crack dah"

Saya terhidu peluang, lantas memberi option yang sukar untuk dia tolak.

"Em Lan, mari saya tulong install, Confirm dapat punya.Em... Ko rasa nasi lemak tu sudah buka kah?"
"Tak tau la, Apok.. ko taknak pi beli nasi ker?" Lan tanya Apok pula. Apok tengah busy dengan YM. Sambil tersenggih-sengih sendiri pula tu.

Lan politik sikit dengan Apok, last-last, terpaksa Apok surrender, dengan syarat Lan pergi sekali.
So, diorang pun bersiap-siap untuk keluar. Dengan tebal muka, saya sempat pesan nasi.

"Nasi sama bergedel ah? Bayar ba nanti."

"Ok" Jawap Lan dengan nada kurang ikhlas.

Sekali lagi taktik berjaya. Oh yeah.

**************


Sedar tidak sedar, Apok kembali bermain 'buzz' di YMnya.
Lan atas katil, layan kreko. Budak manga betul.

Dengan perut lapar, dan sedikit muka tebal, saya intro;
"Ok la, meh makannnnnn!"

Respon diorang lambat, seminit kemudian baru bangun.
Lan ambil bungkusan nasi yang baru dibeli tadi.

"Aik? dua jak?mana satu lagi?" Apok hairan.
"Kamu memang beli dua kah tadi?" Saya pun hairan.
"Yelah, tadi ade kat sini." Lan lagi hairan.

Kami pun geledah-geledah sekitar rumah, bawah katil, singki, dalam loker, last-last, tong sampah pun kami check.

Sia-sia, hilang tanpa kesan. Saya terpaksa surrender.
"Makanlah kamu, saya suda makan maggi juga tadi."
Lantas mereka start makan. tanpa belas kasihan.


Saya saspek, diorang memang tidak beli.Sit men.

3 comments:

Aceane said...

len kali makan ja dluan tu tapau trus ckp la "alamak kamu pya ka tu,sda tlan la,mana sa tau huhuhu"

MISELnamapendek said...

apa lagi. uninstall balik game Lan tu. nda pun kaci masuk virus tradisional seperti New Folder.exe

Owen said...

ahaha.. new folder.exe arr..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...